PROFESNÍ PODPORA PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity

detaily kurzu

 

klíčová aktivita: KA1 - interní mentoring

 

KA1.3 - Tvorba třídního vzdělávacího programu založeného na příbězích

garant: Hanka Švejdová

3x16 + 1x8 vyučovacích hodin, denně 9.00 - 17.00, celodenní strava zajištěna!

 

studijní opory (ke stažení):

 

1. téma

osobnostní a sociální rozvoj prostřednictvím příběhu, různé vstupy do příběhu, příběh jako cesta k sebepoznání, relaxační techniky

Lektoři: Švejdová, Štefánková

TERMÍNY:
      KA1.3A: 1.a 2.7. 2014 (D315)
      KA1.3B: 1.a 2.7. 2014 (D224)
      KA1.3C: 29.8. a 30.8.2014 (Bobík)

 

2. téma

Efektivní komunikační techniky, komunikace příběhy – příběh jako motivace k řešení problémů a vytváření pravidel třídy - 4h. Svobodová
Východiska k tvorbě TVP v souladu s RVP PV a ŠVP, konstruktivistické vzdělávání – 4h. Váchová
Příběhy v dramatických činnostech + cesta a způsob tvorby TVP postaveného na příbězích (konkrétní realizace příběhů + možnosti jejich plánování + hodnocení) – 8h. Švejdová

Lektoři: Svobodová, Švejdová

TERMÍNY:
      KA1.3A: 3. a 4.10.2014 (D107)
      KA1.3B: 17. a 18.10. (D107)
      KA1.3C: 31.10. a 1.11.2014 (D107)

 

3. téma

Příběh v kontextu filozofie pro děti 4h. Eva Zoller
Výběr příběhu pro práci s předškolními dětmi – setkání s kvalitními současnými literárními příběhy vhodnými pro práci s dětmi, jak vybírat příběh pro děti, využití různorodých literárních předloh, znát současnou dobrou literaturu pro děti, ale nezatracovat ani klasickou českou pohádku a dobrou dětskou poezii jako východisko pro práci s příběhem 2h. Kupcová
Práce s příběhem v mateřské škole – videozáznamy a rozbor projektů, východiska pro práci s příběhem, práce s příběhem v mateřské škole + její přesah do života dítěte – 2h. Zavadilová
Příběhy v dramatických činnostech + cesta a způsob tvorby TVP postavených na příbězích (konkrétní realizace příběhů, plánování celku postaveného na příběhu s ohledem nejen na řízené činnosti, ale na celodenní pobyt dětí v MŠ – práce ve skupinách) – 8 h. Hanka Švejdová

Lektoři: Zoller, Kupcová, Švejdová

TERMÍNY:
      KA1.3A: 28.1. a 28.3.2015 (D107)
      KA1.3B: 29.1. a 28.3.2015 (D223)
      KA1.3C: 30.1. a 28.3.2015 (D224)

 

4. téma

Shrnutí, reflexe, prezentace výstupů – ukázka konkrétního výsledku (produktu) vzniklého na základě práce s příběhem, prezentace vlastních TVP postavených na příbězích, metodický manuál Jak vytvořit TVP postavený na příběhu a jak postupovat při plánování celků + podpůrný metodický materiál – východiska k tvorbě TVP, výběr textů, metody a techniky dramatické výchovy, hry, typy komunikace, komunikační efektivní techniky, inspirativní integrované celky postavené na příběhu… , evaluace účastníků – „Vlastní desatero pro práci s příběhem v rámci TVP“ aneb PROČ, O ČEM, KUDY a JAK? (od záměrů a cílů, přes zvolení cesty až po vlastní realizaci)

Lektoři: Švejdová

TERMÍNY:
      KA1.3A: 10.4.2015 (D223)
      KA1.3B: 11.4.2015 (D223)
      KA1.3C: 17.4.2015 (D223)

 

Pokud by došlo ke změně termínu, budou účastníci
včas informováni na svou e-mailovou adresu.

 

kalendář

< duben 2024 >
po út st čt so ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

26. 4. 2024 (dnes)