o projektu
Cíli projektu jsou:
- zprostředkovat přístup k tvorbě a inovaci ŠVP, TVP a dalších programů vhodných pro předškolní vzdělávání, založených na konstruktivisticky orientovaném vzdělávání, opřeném o formativní hodnocení a pojetí dítěte jako aktivního činitele svého vzdělávání
- podpořit schopnost pedagogů vzájemně si předávat v rámci interního mentoringu získané zkušenosti
- podnítit seberegulační mechanismy MŠ ve smyslu odstraňování rutinních stereotypů a ochoty přistoupit na změny, které současný stav vědeckého poznání v oblasti pedagogiky, psychologie a technky vyžaduje
- podpořit zkvalitnění přístupu k dítěti ve smyslu individualizace procesu vzdělávání a budování programů založených na potřebách, zájmech a osobnostních rysech dětí
- podpořit tvořívost, dodat odvahu k tvorbě vlastních projektů, programů, plánů vzdělávání, včetně projektů technických
- odstranit obavy z interakce s dětmi se SVP, podpořit důvěru pedag. a tím i kvalitu vzdělávání těchto dětí
- zprostředkovat dovednosti v oblasti profesního sebepojetí a sebereflexe
- odstranit negativní očekávání a zbytečné obavy z technického vzdělávání
- podpořit zefektivnění a aktualizaci výuky předškolní technické gramotnosti a umožnit aktivní rekonstrukci případných nevyhovujících miskoncepcí v učitelově pojetí výuky preprimární technické výchovy
- rozvinout technickou tvořivost a badatelský přístup k výuce
- rozvinout poznatky a schopnosti pedagogů v oblasti nových technických materiálů a technologický postupů
- zprostředkovaným cílem: zajistit položení kvalitních prvopočátečních základů technické gramotnosti, konstrukčního a experimentálního myšlení a technické tvořivosti předškolního dítěte
- umožnit nahlédnout na příklady dobré praxe v návaznosti na oblast zájmu pedagoga a absolvovaný kurz