PROFESNÍ PODPORA PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity

fórum

 

KA2.5 Prostorová tvorba a keramika v MŠ

(nadřazené fórum: KA2 - Polytechnické vzdělávání)

Do tohoto fóra lze přispívat jen po přihlášení.

 

Jana Šonková   (18. 06. 2015 - 22:08:37)
Pár postřehů ze závěrečných prací.....
Děti jsou nadšeny jakoukoliv konstruktivní aktivitou, milují stavebnice a u nás je jasným favoritem právě MAGFORMERS – z toho důvodu jsem jej do projektu vybrala. Je ale dobré a osvědčilo se mi to, oživit stereotyp ze stavebnice nějakým úkolem – např. vybrat podle obrázku, spočítat a sestavit co půjde. K této činnosti se děti vracely několik dalších dní a dokázaly vymýšlet nové a nové varianty.
Při tvoření z hlíny (viz popis výše), byly zpočátku nejisté, ale velmi brzy si uměly na práci zajít. Nejlepší činností byla nakonec volná tvorba z hlíny.. Bc. Irholcová Alena

Děti jsou nadšené z každé nové konstruktivní aktivity,jsou rády,když se do činnosti zapojí i pedagog a společně vymýšlejí další možnosti tvoření. Ivana Čechová MŠ U Pramene

Práce v nejmladší a střední věkové skupině předpokládá ve větší míře manipulaci s předměty. Děti si tím upevňují získané vědomosti. Bc. Jana Lišková MŠ Strakonice

Doporučení pro ostatní pedagogy:
Příroda a životní prostor kolem nás všech je nejlepším vzorem a učitelem. Marie Levá MŠ Sedmikráska

Dětské výrobky z keramiky zdobí celou naší školku. V každé třídě se určitě najde miska na kamínky do komunitního kroužku, stojánky na ubrousky, nebo rybka, motýl, žabka, pověšená na zdi.

Zkušenosti z realizace projektu: Modelování je výtvarná činnost s prastarou tradicí. Rozvíjí dětskou fantazii, učí trpělivosti, konstruktivnímu myšlení, plánování a prostorové představivosti.

Doporučení pro ostatní pedagogy:
V dnešní uspěchané době, plné stresů, je práce s hlínou vhodný protiklad sportovní a naukové přetíženosti dětí.
Při modelování zažíváme spoustu legrace, objevujeme mnoho vlastních
zlepšováků a postupů, kterými si potom usnadňujeme práci, učíme se průběžně jeden od druhého.
Ivana Schusterová MŠ Pohůrka

Zkušenosti z realizace projektu:

Děti byly rády, že si vyzkoušeli tvoření z materiálu, který ještě neznaly, a bylo jim líto, že jsme hlínu již všechnu zužitkovali. Z toho plyne, že tvoření s hlíny děti baví a už se těší na další rok, ve kterém určitě nebude tvořit jen na Vánoce. Bc. Michaela Lomová MŠ Úsilné

Zkušenosti z realizace projektu:
Osvědčila se práce s přírodním materiálem jak z hlediska estetického tak i z hlediska ekonomického a ekologického. Navíc si děti vyzkoušely i příjemnost přírodního materiálu na dotek, což si velice užívaly. Prostorové činnosti děti bavily a měly chuť se tím zabývat i nadále podle své fantazie.
Zuzana Zaťková MŠ Týn nad Vltavou

Zkušenosti z realizace projektu:
Nově získané dovednosti z kurzu keramiky jsem prakticky vyzkoušela v keramickém kroužku, který vedu v naší MŠ a povedené výrobky Vám zasílám ve fotodokumentaci.
Cenné rady od lektorky kurzu Mgr. J. Šonkové –stěny výrobků dělat silnější, protože se dětem s hlínou lépe pracuje a výrobky téměř vůbec nepraskají!



Doporučení pro ostatní pedagogy:
Práce s hlínou děti velice baví, je dobré střídat techniky i materiály při práci. Závěrečné dekorování pomocí oxidů, engob či glazur by mělo být vyjádřením jedinečnosti a originality výrobků.
Jana Pastyříková MŠ a ZŠ Chotoviny






Jana Šonková   (18. 06. 2015 - 21:22:52)
Poděkování na závěr
Milé účastnice,
chci Vám tímto způsobem velmi poděkovat za úžasné chvíle plné oboustranné inspirace, které jsme měla možnost prožít s vámi v průběhu našeho kurzu. Děkuji vám za nadšený a tvořivý přístup k procesu keramického tvoření, díla, která jste vytvořily jsou spojením fantazie, zručnosti a vnitřního prožitku a právem na ně můžete být pyšné.Ať je pro Vás ten krásný pocit hrdosti na své dílo inspirací pro další setkávání se s modelovacími hmotami. Pro vzpomínku přidávám i pár fotografií......... . Jana Šonková

Eva Roučová   (02. 06. 2015 - 09:06:11)
Reflexe kurzů účastnicemi
Vybraly jsme z dotazníků, které jste anonymně vyplňovaly na konci kurzů, několik reakcí. Velmi nás potěšily a vážíme si rovněž moc toho, že Vám stálo za to se vyjádřit. Konkrétní autory uvést nelze, ale dotazníky archivované jsou.
" Kurz měl dobrou organizaci, prostředí, přístup lektorů, byl pro nás velmi obohacující."
"Skvělí lektoři i náplň kurzů. Díky!"

Eva Roučová   (02. 06. 2015 - 07:51:10)
Závěrečné práce
Vážené a milé paní učitelky, dle naší dohody Vám v nejbližší době na Váš mail odešleme přes úschovnu všechny závěrečné práce z kurzů KA 2.5 Prostorová tvorba v mateřské škole. Věříme, že Vám poskytnou mnoho další inspirace pro Vaši práci s dětmi v MŠ.

 

kalendář

< duben 2024 >
po út st čt so ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

25. 4. 2024 (dnes)